XXIX | Teaching & Learning Sciences
CURRICULUM: T&LS5 - Didattica generale e didattica delle discipline stem/ Didactics & Stem
Sede prevalente delle attività: Università degli Studi di Cagliari
KEYWORDS: Science education, gender gap, identity, didactic of physics
Sto studiando per inquadrare il problema del divario di genere in fisica nelle scuole superiori italiane. L'identità fisica si è dimostrata un ottimo strumento teorico per descrivere il divario di genere ma il dialogo tra gli stereotipi di genere e l'identità disciplinare necessita di ulteriori ricerche: questo è il tema attuale della mia ricerca, con particolare attenzione a concetti e pratiche specifiche che caratterizzano le diverse identità disciplinari STEM.
I am currently studying to contextualize and frame the problem of the gender gap in physics in the Italianhigh school. Physics identity is demonstrated to be a good framework to describe the gender gap but still the dialogue between gender stereotypes and disciplinary identity needs further research: this is my focus right now, with particular attention to the specific concepts and practices that characterize the different STEM disciplines' identities.
- EMAIL m.panza@unimc.it
- ORCID 0009-0001-8406-8883