XXIX | Teaching & Learning Sciences
CURRICULUM: T&LS5 - Didattica generale e didattica delle discipline stem/ Didactics & Stem
Sede prevalente delle attività: Università degli Studi di Messina
KEYWORDS: STEAM, history teaching , Big History, STEM, Integrated knowledge
Ricercare una didattica innovativa della storia per includerla, tra l’altro, nell’approccio STEAM, può favorire una alleanza metodologica con le materie STEM offrendo agli studenti un approccio olistico, utile ad affrontare le sfide provenienti dal mondo reale, e ad indagare i problemi sociali, ambientali ed economici. Un approccio integrato così pensato, incoraggia la creatività e l'innovazione e, aumentando la curiosità, l’istruzione può risultare più giocosa e naturale accrescendo l’autoefficacia, la motivazione e l’abilità di problem solving e il successo scolastico.
Searching for an innovative teaching of history to include it, among other things, in the STEAM approach, can favor a methodological alliance with STEM subjects, offering students a holistic approach, useful for facing challenges coming from the real world, and for investigating problems social, environmental and economic. An integrated approach designed in this way encourages creativity and innovation and, by increasing curiosity, education can be more playful and natural, increasing self-efficacy, motivation and problem solving skills and academic success.
EMAIL: c.diperna@unimc.it