XXIX | Teaching & Learning Sciences
CURRICULUM: T&LS2 - Pedagogia speciale e inclusione / Inclusion
Sede prevalente delle attività: Università degli Studi di Macerata
KEYWORDS: Itinerantteaching;Cultural heritageteaching; Roman history;UrbsSalvia;Microhistory
Partendo dalle cornici epistemologiche della letteratura e della storia, la ricerca ha l’obbiettivo di investigare modelli di didattica itinerante, avvalendosi di categorie come quella di active engagement o di cultural heritage education. Le attività di ricerca didattica verranno accompagnate dallo studio del fenomeno dell’autorappresentazione nella città romana di Urbs Salvia (Marche) in età imperiale, al fine di valorizzare i luoghi e i personaggi della storia romana locale.
Within the epistemological frameworks of literatures and history, the research activities aim at investigating models of itinerant didactics, making use of categories such as “active engagement” or “cultural heritage education”. The didactic research activities will be complemented by the study of the phenomenon of self-representation in the Roman city of Urbs Salvia (Marche) in the imperial age, in order to give value to the places and characters of local Roman history.
EMAIL: s.moreschi2@unimc.it