INTERNATIONAL FORUM / Values in a changing world

ore --:--

Polo didattico Pantaleoni / via della Pescheria vecchia 23 / Macerata

Aggiungi l'evento al calendario

Nei giorni 13-14 luglio 2017 si terrà presso il Polo Pantaleoni dell’Università di Macerata (Via della Pescheria Vecchia, 22) il Convegno internazionale Values in a changing world (I valori in un mondo che cambia), organizzato dall’Università di Macerata e dalla Bijing Normal University (Università normale di Pechino), con la collaborazione della Hubei University (China), della International Society for Value Inquiry e sotto gli auspici dell’Istituto Confucio di Macerata. Al convegno partecipano circa 60 relatori provenienti dalla Cina, dall’Italia e dal resto del mondo.

Come è accaduto in tutti i periodi di grande cambiamento storico, l’umanità si interroga sulla tenuta e sul mutamento dei valori che considera imprescindibili per la sua stessa esistenza. Questo è anche l’oggetto delle riflessioni che, riguardo al tempo che stiamo vivendo, verranno presentate e discusse nel convegno maceratese. La partecipazione è libera.

Poster + List of Speakers

Cultures are defined by their core values. As our human world is moving through profound changes and internal strives, adjustment and dialogue in values are looming ever more urgent.  Local and traditional values are incessantly challenged by the development of high technologies, the spread of the internet and social media, and regional and global financial and social crises, while new values are coined and consumed with or without our notice. The promotion of Core Values in China has already galvanized a new consciousness of value dialogues. In 2016, Brexit and the election of Donald Trump have wakened up millions to see a different world of values surrounding us.

In view of all these changes and challenges, the School of Philosophy of Beijing Normal University, the Department of Humanities of the University of Macerata, and the International Society for Value Inquiry will hold the Macerata International Forum on Values, with the theme “Values in a Changing World”, from 13 to 14 July 2017 at the University of Macerata, Italy.  Philosophers and other scholars from around the world will be welcomed to discuss issues of values in a changing world to promote inquiry, reflection, and mutual understanding.

poster

Questa pagina è stata aggiornata il 08/11/2017